15 Ağustos 2016

Likit Mat Ruj Dosyası // Colourpop-Golden rose-Pastel-The balm-Note-Sleek Makeup




İnstagram hesabımdan likit mat rujlarla ilgili çok fazla soru aldığım için böyle bir yazı yazmaya karar verdim..Rujları marka olarak incelemeden önce genel olarak likit mat rujlarla ilgili birkaç bişey söylemek istiyorum.Birincisi bu rujların çoğu dudak kurutuyor.İkincisi de yağ ile çözünen yapıları olduğu icin birsey yiyip icince siliniyor yada rengi soluklaşıyor.Bu rujları temizlerken yağ bazlı ürünlerle temizlemelisiniz yoksa kolaylıkla çıkmıyorlar.Son olarak ta rujların etkileri kişiden kişiye değişebilir herkesin dudak yapısının farklı olduğunu unutmayalım.Şimdi incelemeye başlayabiliriz..

(yukarıdaki resimdekilere ek olarak the balm markasından 2 ruj daha koleksiyonuma eklendi)



İlk önce Colourpop markasından bahsedelim..Bu marka ülkemizde yok fakat instagram satıcılarından ulaşıp satın alabilme ihtimalimiz olduğu için ve likit mat rujları da çok popüler olan bir marka olduğu için yer vermek istedim.Renk seçenekleri oldukça fazla olan bir marka.Bu markanın rujları oldukça kalıcı lakin şimdiye kadar kimse de duymadım ama benim alt dudağımın iç kısımlarından çok çabuk çıkıyor.Birşey yiyip içmesemde bir süre sonra çıkıyor ama diğer yerler silene kadar kalıyor.Dudakları kurutma çizgilere dolma ve gerginlik yüksek seviyede..ve çok çabuk kuruyup sabitlenen bir ruj bu yüzden elinizi çabuk tutmanız lazım.




Pastelin likit mat rujları benim en sevdiğim likit mat rujlarım arasında.Dudağımda çok uzun süre kalıyorlar birşey yiyip içsem bile rengi silikleşsede tamamen dudağımdan çıkmıyor.Colour pop kadar çabuk sabitlenmiyor.Gerginlik dudakları kurutma ve çizgilere dolma orta düzeyde diyebilirim ama beni rahatsız edecek boyutta kesinlikle değil.


Bu ara benim en çok kullandıklarım 17 ve 21 numara..21 numarayı bulamadığım için rengi görmeniz açısından daha önce çekmiş olduğum resmi aşağı ekliyorum.


Golden rose markasının likit mat rujlarına gelecek olursak sabitleşip matlaşması biraz zaman alıyor.Yapısı diğerlerine göre biraz daha akışkan gibi..ve renkler çok opak değil.Bir kez daha üzerinden geçmek gerekiyor çabuk kurumaması bu yüzden avantaj..İçerisinde E vitamini ve avokado yağı var bu yüzden sanırım gerginlik hissi minimum düzeyde.Hatta bu tarz rujlar kullanmaya alışıksanız o gerginlik ve kuruluk hissini hissetmezsiniz bile..Kalıcılığı bence likilt mat rujlara göre orta seviyede..Bir süre sonra dudağın iç kısımlarında renkte açılma oluyor.


Şimdi gelelim The Balm markasına..Bu markanın elimde 3 adet rengi var.Şu meşhur Committed ve charming rengini bir türlü bulamadım.Bu markanın likit mat rujları benim en sevdiğim likit mat rujlarım.Çünkü dudağı hiç kurutmuyorlar ve kalıcılıklarıda yiyip içene kadar gayet iyi.Bunlar mentollü rujlar sürerken dudağa hafif bir serinlik veriyorlar.Bu rujlar içerisinde de en çok honest rengini kullanıyorum bu ara..


Geldik Türkiye ye yakın zamanda gelmiş olan Sleek Makeup markasına..Likit mat rujlarım içinde en az sevdiğim bu markanınkiler oldu.İlk denediğim zaman yapısını çok beğenmiştim oldukça kremsi ve güzel gelmişti.Birkaç resim çekip hemen silmiştim.Uzun süre kullanınca tam tersi yapısını pek sevemedim.Dudaklarımda çok fazla ağırlık yaptı ve inanılmaz kurutuyor.Bir süre sonrada dudak içlerinden siliniyor.


Note markasının likit mat rujları aslında bildiğimiz mat rujlar gibi değil.Hatta bence mat ruj kategorisinde değil.Gerginlik hissi sebebiyle likit mat ruj kullanmak isteyipte kullanamayanlar için uygun bir ruj bence.Kesinlikle gerginlik kuruluk çizgilere dolma yok.Aksine dudakları nemlendiriyor değişik bir yapısı var.Ne demek istediğimi kullananlar anlıyordur.:)Likit mat rujlara göre kalıcılığı orta normal rujlara göreyse kalıcılığı bayağı iyi diyebilirim.Bu rujları dudağı kurutmayan hafif bir nem veren kalıcılıkları da iyi olan likit ruj olarak düşünebiliriz.Mat ruj olarak değil ama normal ruj olarak sevdiğim ve sık kullandığım likit rujlardan.Son olarak bu rujlar dudakta matlaşmıyorlar evet sabitleniyorlar ama kesinlikle matlaşmıyorlar.Duruşları aynı resimdeki gibi..


Şimdi de benzer renklere bakalım;


sleek birthday suit pastel 20 ve the balm sincere birbirine muadil gösterilsede bence değil.Yani benim dudağımda birbirleri yerine kullanılabilecek renkler gibi durmadı.Alt dudağıma birini üst dudağıma birini sürüp dışarı çıkamam benim dudağımda farklı duruyorlar.Evet benzer tonlardalar ama farklılar.Kolumda nerdeyse aynı gibi gözüksede dudağıma sürdüğümde farkı görebiliyorum.
Gelelim pastel 15 ve colour pop beeper rengine onlar da benzer tondalar ama pastel sıcak bir kahve beeper ise soğuk tonlu bir kahve yani dudakta bayağı farklılar..


Bir takipçim golden rose 1 numaranın petale benzeyip benzemediğini sormuştu.Kesinlikle benzemiyor petal pembe ve soft bir renk golden rose 1 numara ise daha şeftali gibi ve canlı bir renk.


Bu rujlar içerisinde benim dudağımda birbirlerine muadil olarak kullanabileceğim renkler sleek petal ve colour pop shimmy..Alt dudağıma ve üst dudağıma farklı olarak uyguladığımda dışarı o şekilde rahatça çıkabilirim.

Son olarak ta rujların aplikatörleri,,,


Ben genel olarak tüm fırçalardan memnunum ve rahatlıkla uygulama yapabiliyorum.Ama en rahat ve kolay uygulama yapılan fırça ince ve uzun aplikatörü sebebiyle bence Sleek Makeup markasının ki.Golden rose markasının aplikatörü diğerlerine göre oynar yapıda..Aplikatörlerle ilgili başka söyleyebileceğim birşey yok.


Bu rujların benim dudaklarımdaki etkileri bu şekilde.Tazeleme derdini ortadan kaldırdığı için likit mat ruj kullanmayı seviyorum.Hala gözüme kestirdiğim rujlar var:)Benim en sevdiğim Pastel ve The Balm markasının likit mat rujları..Umarım sizler için faydalı bir post olmuştur.Okuduğunuz için teşekkürler♥

12 yorum:

  1. harika olmuş yazınız, bayıldım.. artık ruj almak isteyenler bence sizin sayfanıza gelsin :)

    YanıtlaSil
  2. karar veremiyorum hepsi ayrı güzeller :-)) ama bu ara favorim nyx sof matte kesinlikle..

    YanıtlaSil
  3. 💜 guzel bilgiler. Suan dudagımda pastel20 var 💜

    YanıtlaSil
  4. çok güzel açıklayıcı harika bir yazı olmuş, swatchlar da çok net, elinize sağlık! hepsi de biribrinden güzel renklerin =)

    YanıtlaSil
  5. Seçimler enfes yalnız ^^ Bu sene likit matlara ben de ağırlık vermişim farketmeden bu koleksiyon sevdasının sonu yok :(((

    YanıtlaSil
  6. Yazı muhteşem olmuş! Hatta çok özendim, ben de mi böyle yazıp bütün rujlarımı aradan çıkarsam diyorum :))) İlginç bir şekilde, hiçbir mat ruj dudağımı deli gibi kurutmuyor benim. Hepsiyle rahat ediyorum. Bu noktada devreye "kalıcılık" ve "yeniden sürerken pütür pütür olmama" giriyor :) Ben yukarıda yazdıklarından en az Pastel'inkileri beğeniyorum mesela. Şu 20 numarayı daha alamadım ama Birthday Suit var diye avunuyorum. Dudakta daha farklı demişsin ama olsun, benim için tek tonu olsun yeter (daraldım evdeki makyaj malzemesi fazlasından). Yazdıkların arasında daha önce hiç aklımda olmayan Golden Rose 01 kaldı yalnız, o ne tatlış ötesi renk! Güle güle kullan hepsini, sevgiler!

    YanıtlaSil
  7. Çok güzel bir yazı, emeğine sağlık.

    YanıtlaSil
  8. golden rose ve sleek renkler mükemmel. Pastelin likit rujları ile aram pek iyi değil..

    YanıtlaSil
  9. Çok güzel ve detaylı bir inceleme yazısı olmuş. Emeğine sağlık.

    YanıtlaSil
  10. Color Pop rujları deneme şansım olmadı.Trap ve Beeper rengine bayıldım.Golden Rose,Pastel ve The Balm Likit matları ise severek kullanıyorum...

    YanıtlaSil
  11. Yazınız cok güzeldi cok başarılıydi 👍 tebrikler😍

    YanıtlaSil

düşüncelerinizi benimlede paylaşın :))