6 Mayıs 2013

Kendi Ev Kokunu Kendin Yap :)

Ev kokularına bayılıyorum hele ki evlendikten sonra böyle şeylere daha çok düşkün oldum.Geçenlerde gratiste satılan ev kokularından bir tane aldım.Boyutu küçük olduğu için çok çabuk bitti.Bitince yenisini almak istemedim.Başka bir mağazadan büyük olanlardan almaya karar verdim.Sonra vücut spreyi olarak kullandığım karışım geldi aklıma :) Dedim olurmuki acaba?? Oldu hemde miss gibi oldu :)) İhtiyacınız olan oda kokusu şişelerinden ve çubuklarından gratisten alabilirsiniz sanırım 10 tl gibi bir fiyatı vardı. ( içindeki koku bittikten sonra bu tarifi deneyebilirsiniz )Kokusunu sevdiğiniz bir uçucu yağ ( ben yasemin yağını tercih ediyorum.strese iyi gelen rahatlatıcı olarak bilinen bir yağ ayrıca depresyona da yasemin kokusu iyi geliyormuş anksiyete bozukluğu içinde) etil alkol ( bulamazsanız ben bulamadım yerine votka kullanabilirsiniz ) ve suuu :) Bukadar. Şişenin içine 1 tatlı kaşığı yasemin yağı 1tatlı kaşığı votka veya etil alkol ve şişenin kalanına su dolduruyoruz.Bu miktarları örnek olarak verdim.Siz alkol ve yağ oranını istediğiniz oranda koyabilirsiniz hiç farketmez.Alkol veya votkayı koyma sebebimiz kokunun kalıcılığını arttırmak.Eğer koymazsanız kalıcı olmaz.Çok kalıcı olsun istiyorsanız veya kokusu çok olsun istiyorsanız ona göre ilave ederseniz.İlk yaptığım gün denemek için oturma odasının kapısı kapattım öyle yattım.Sabah kalkıp oturma odasını açtığımda misss gibi yasemin kokuyordu :)) Yani başarılı bir tarif hemde fiyatı uygun oluyor.Ben evde votka olmadığı için bu tarif için resimdeki votkadan aldım hem fiyatı uygun hemde size 1 seneden fazla rahat gider.Uçuçu yağların fiyatları değişiyor 5-10 lira arasındaydı sanırım.Umarım memnun kalırsınız..sevgiler



11 yorum:

  1. Bu tarz kokuları mağazalarda gereksiz pahalı buluyorum. O yüzden tarife bayıldım. Eczanelerden alkol alabilirsin, votkayı ziyan etme. (:

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :)))) benim bulunduğum yerde 5 tane eczane var hepsine gittim bön bön baktılar bana çok garip bişey istemişim gibi :)

      Sil
    2. katılıyorum yaptım ve güzel oldu..

      Sil
  2. bende aynı bambu çubuklu oda kokusunu gratis ten alıp çok severek kullanıyorum hem ofisimde hem banyomda çokda dekoratif duruyorlar. Kokuları bitince verdiğin tarif ibende hemen deneyeceğim;)

    YanıtlaSil
  3. bir süre sonra şişede ve çubuklarda küf oluştu. sizde de oldu mu acaba? küflenmemesi için ne yapabiliriz?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aaaa :( bende hiç öyle bişey olmadı acaba alkol miktarımı az geldi bilmiyorum ki hiç neden öyle oldu :S

      Sil
  4. Benim proje ödevimdi valla çok teşekkür ederim yapıp yorumumu yazıcagım :)

    YanıtlaSil

düşüncelerinizi benimlede paylaşın :))