4 Nisan 2013

dudak bakımı

Merhaba :) Ev yapımı kozmetiklerden maskelerden doğal bakımlardan çok keyif alıyorum.Bu konuda çok kitap dergi karıştırmışlığım vardır.Dolayısıyla da bloğumda sıkça bu tarz bilgilere yer vereceğim.Bu yazımda dudak bakımı ile ilgili 2 güzel tarifi sizlerle paylaşmak istiyorum.

1-dudak koruma kremi 
balmumu (2çay kaşığı)
badem yağı (4 çay kaşığı)
gülsuyu (2çay kaşığı)

Balmumunu küçük bir kabın içinde eritin.Eriyen balmumuna badem yağını ilave edip çırpın.Sonra bu karışımı ateşten alıp içine gül suyunu ilave edin.Karışım katılaşana kadar karıştırın. Biraz soğuduktan sonra saklamak istediğiniz bir kaba koyun.

2-dudak parlatıcısı 
balmumu (1/2 çay kaşığı)
kakao yağı ( 2 çorba kaşığı )

Bir kapta balmumunu kakao ile karıştırın.Sonra bu kabı içi su dolu bir tencerenin içine yerleştirin.Karışımın suyla temas etmemesine dikkat ederek tencereyi ocakta ısıtın.Balmumu eriyinceye kadar bekleyin.Eridikten sonra karışımı ocaktan alıp soğutun.Sonra kullanıma hazır:)

Ben bu 2 tarifide balmumum olmadığı için denemedim ama en kısa zamanda eksik malzameleri temin edip deneyeceğim.Yaptığım zaman blogta resimli bir şekilde paylaşacağım.Bence güzel tarifler...

6 yorum:

  1. canım gül suyu kullanma. tadı v kokusu bir değişik oluyor :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. dudak kreminde mi ? yaptınmı canım hiç nasıl oluyor güzelmi?

      Sil
    2. ben direk güllü vazelini alıp eritip rujumla karıştırmıştım. anlatamam sana o kokuyu tadı sürülmüyor bile sen gül suyu yerine vanilya yağı falan katabilirsin :))

      Sil
    3. Hımmm ;) ama simdi bu baska bir tarif ayni olmayabilir bide Güllü vazelinle gül suyu ayni degil bi denemk lazım bnce :)

      Sil
    4. :D olsun güllü yapma ay ben çok antipati kurdum şimdi gül suyuna ama olsun :D belli seviyorsundur sen gül suyu kokusunu falan :)) yaptıgında paylaş bekliyorum ona göre bende vanilla ile yapııcam :D

      Sil
    5. Tamam canım paylaşırım evettt gül kokusu cok seviyorum ;))

      Sil

düşüncelerinizi benimlede paylaşın :))